Χρησιμοποιείτε το Facebook για την προβολή και προώθηση της επιχειρησής σας; Το κάνετε λάθος!


Social media

Διαπιστωνω καθημερινα παρακολουθωντας κυριως το Facebook και αλλα κοινωνικα δικτυα, οτι πολλοι επιχειρηματιες και ελευθεροι επαγγελματιες παιρνουν την αποφαση να χρησιμοποιησουν το Facebook για να προβαλουν και να προωθησουν τις δραστηριοτητες και προιοντα τους και να προσελκυσουν πελατες.

Και φυσικα επικροτω αυτες τις προσπαθειες που ειναι και το μελλον της σημερινης επιχειρηματικοτητας και καινοτομιας.

Δυστυχως ομως ειδικα στην Ελλαδα, αδυνατουμε θεμελιωδους παιδειας αναφορικα με την επιχειρηματικη (business) χρηση των κοινωνικων δικτυων.

Και το λεω απλα: “Το κανετε λαθος!

Η χρησιμοτητα των κοινωνικων δικτυων απο επιχειρηματικης αποψης ειναι πολλαπλη και πολυπλευρη:

  1. για να ενημερωνουμε το κοινο μας για νεες υπηρεσιες και προιοντα
  2. για να ανανοινωνουμε εκδηλωσεις και δρασεις που διοργανωνουμε ή συμμετεχουμε
  3. για να παιρνουμε αντιδρασεις (feedback / reactions) για τα προιοντα / υπηρεσιες ή τις δρασεις μας
  4. για να πουλαμε επιπλεον προιοντα σε υφισταμενους πελατες (cross-selling, upselling)

Το μεγαλυτερο λαθος που διαπιστωνω ειναι οτι πολλοι επιχειρηματιες θεωρουν οτι το να φτιαξεις μια σελιδα στο Facebook ειναι κατι σαν να φτιαχνεις ιστοσελιδα – δηλαδη δικο σου website. Αυτο ειναι μεγαλο λαθος!

Η σελιδα στο Facebook δεν υποκαθιστα την υπαρξη ενος – εστω και απλου – επισημου website, οπου εσεις θα ελεγχετε απολυτα την δομη, την οψη και το περιεχομενο, που φυσικα θα πρεπει να περιλαμβανει τουλαχιστον καποιες βασικες πληροφοριες της επιχειρησης σας – δνση, τηλεφωνο κλπ – αλλα και οτι αλλα στοιχεια θελετε να δημοσιευσετε – περιγραφες και φωτογραφιες προιοντων, ανακοινωσεις για εκδηλωσεις και δρασεις σας, προσφορες  κλπ.

Δεν χρειαζεται να εισαστε tech guru για να φτιαξετε μια βασικη ιστοσελιδα – υπηρεσιες οπως η WordPress.com, Blogspot.com σας επιτρεπουν ευκολα και δωρεαν να κατασκευασετε μια απλη ιστοσελιδα.

Εναλλακτικα, μπορειτε να φυσικα να αποταθειτε σε καποιον φιλο ή γνωστο ή σε καποια εταιρια, για να σας βοηθησει και αν φυσικα θελετε κατι πιο πολυπλοκο, ισως καποιο eShop, τοτε λογικα καποια στιγμη ισως να υπαρχει και καποιο αναλογο κοστος. Αλλα δεν χρειαζετε να επενδυσετε απο την αρχη.

Αφου λοιπον, φτιαξετε την ιστοσελιδα, ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΤΟΤΕ, θα προχωρησετε στην κατασκευη της σελιδας στο Facebook.

Και αυτο που θα κανετε ειναι το περιεχομενο, δηλαδη τις σελιδες απο το website σας, να τις δημοσιευετε μεσω της σελιδας του Facebook, κανοντας το share κατευθειαν απο την ιστοσελιδα.

Δεν θα ανεβαζετε απευθειας φωτογραφιες και κειμενα στο Facebook, γιατι ετσι

  1. δεν διατηρειτε τα πνευματικα δικαιωματα του υλικου που ανεβαζετε
  2. δεν ελκυετε το κοινο σας στη δικη σας ιστοσελιδα, οπου θα εχετε την ευκαιρια να του παρουσιασετε και αλλο σχετιζομενο υλικο
  3. δεν μπορειτε ευκολα να αναδημοσιευσετε και σε αλλα κοινωνικα δικτυα οπως Twitter, Google+, Instagram, Pinterest που ειναι επισης δωρεαν και ειναι πολυ καλη ιδεα να τα εκμεταλλευτειτε για επιχειρηματικους σκοπους – κατι που μπορειτε να κανετε πολυ ευκολα εαν το περιεχομενο σας βρισκεται σε μια δικη σας ιστοσελιδα.
  4. δεν εχετε τροπο να παρακολουθειτε (περα απο τα likes & comments) την επισκεψιμοτητα στο περιεχομενο σας, δηλαδη ποσοι, ποτε και απο ποιες περιοχες κλπ. επισκεφτηκαν την ιστοσελιδα σας – αυτα που αναφερονται ως visitor analytics και που ακομη και η WordPress.com & Blogspot.com σας διαθετουν δωρεαν στην ιστοσελιδα σας.
  5. δεν εχετε δυνατοτητα να ομαδοποιησετε / ταξινομησετε το περιεχομενο, εστι ωστε να μπορει το κοινο σας να ανακαλυψει ομοιο περιεχομενο.

Επιπλεον οπως εχω ηδη αναφερει κατασκευαζοντας ιστοσελιδα, εχετε την δυνατοτητα να διαμορφωσετε επακριβως το look-n-feel, αλλωστε οσον αφορα τις σελιδες στο Facebook, με εξαιρεση το λογοτυπο, εμενα βασικα μου φαινονται ολες ιδιες, δεν μπορει κανεις ευκολα (χωρις προγραμματισμο) να ορισει το brand του μεσα απο αυτες.

Για να συνοψισουμε, η διαδικασια εχει ως εξης:

  1. παιρνουμε θαρρος και αποφασιζουμε οτι θελουμε να προβληθουμε στο ιντερνετ
  2. επιλεγουμε προσεκτικα τις πληροφοριες που θα δημοσιευσουμε, ξεκινωντας απο τις πιο βασικες – διευθυνση της επιχειρησης, ισως καποιο χαρτη, τηλεφωνα επικοινωνιας, email, ωρες λειτουργιας, λογοτυπο κλπ. – και στη συνεχεια προιοντα, υπηρεσιες, δρασεις
  3. επιλεγουμε καποια δωρεαν υπηρεσια για την κατασκευη της ιστοσελιδας μας – wordpress.com, blogger.com ή απευθυνομαστε σε γνωστους και φιλους για τεχνικη βοηθεια
  4. κατασκευαζουμε την ιστοσελιδα μας και την ελεγχουμε προσεκτικα, ζηταμε εξ αρχης απο καποιος γνωστους και φιλους να μας την ελεγξουν και να μας δωσουν τα σχολια τους – προσεχουμε να απεικονιζεται σωστα οχι μονο σε υπολογιστη αλλα και σε ipad/tablets, smartphones.
  5. φτιαχνουμε σελιδα στο Facebook, και λογιαριασμους στο Twitter, Google+, instagram, Pinterest, LinkedIn και μεσα απο αυτους τους λογαριασμους δημοσιευουμε τα περιεχομενα απο την ιστοσελιδα μας.

Τελος μην ξεχνατε να καταχωρησετε την επιχειρηση σας στο Foursquare για το οποιο μπορετε να διαβασετε μερικα βασικα σε αυτο το αρθρο.

Για οποια βοηθεια ή διευκρινηση μην διστασετε να επικοινωνησετε μαζι μου γραφοντας καποιο σχολιο ή μεσα απο  τη σελιδα επικοινωνιας.

Sharing is caring!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.