Η Apple εισέρχεται στο χώρο των mobile payments και smartwatches.


IMG_6707.JPG

Με ενθουσιώδη και εορταστικό τρόπο ανακοίνωσε χθες το επιτελείο της Apple την είσοδο της σε δυο πολλα υποσχόμενες νεες αγορες: τα mobile payments και τα smartwatches.

Η Apple εχει τη φήμη για το να περνάει σαν δικες της καινοτομίες αντικείμενα και ιδέες που ξεκινάνε από αλλους.

Και αυτο χαρη στον τροπο με τον οποίο καταφέρνει να βελτιώνει και να απλουστευει τις ιδέες και τεχνολογίες αυτές ετσι ώστε να γίνονται κατανοητές και αποδέκτες και αγαπητες απο το ευρύ κοινό.

– Το Mac ηταν βασισμένο στην ιδέα του PC.
– Το iPod ηταν βασισμένο στην ιδέα του MP3 player.
– Το iPhone ηταν βασισμένο στην ιδέα του PDA-phone.
– Το Mac OSX ειναι βασισμένο στο Unix
– Το iPad ειναι βασισμένο στην ιδέα του notebook.
– Το iTunes ειναι βασισμένο στην ιδέα του Napster.
– Το iCloud βασισμένο στην ιδέα του Dropbox και άλλων ομοίων.
– To iWork βασισμένο στο Ms Office
και παει λέγοντας.

Αυτο κάνει καλα η Apple, αυτο την εχει κάνει αγαπητή στον κόσμο, αυτο της βγάζει σίγουρα λεφτα.

Ετσι λοιπόν, βασιζόμενη για ακομη μια φορα σε υπάρχουσες ιδέες αλλα και στην ωριμότητα πλέον της αγορας και του αγοραστικού κοινού, παρουσίασε χθες τις δικες της προτάσεις για

– μεγαλύτερων διαστάσεων συσκευες iPhone
– mobile payments
– smartwatches

Και το έκανε με το γνωστό πλέον ενθουσιώδη και πανηγυρικό τροπο στον οποίο μας εχει συνηθίσει απο το 1984 που ο Steve Jobs συγκέντρωσε τους δημοσιογράφους για να παρουσιάσει το επαναστατικό Macintosh και τόσα αλλα προϊόντα απο τοτε.

Ο Tim Cook χθες επιχείρησε να μιμηθεί αυτο το δυναμισμό του Steve Jobs και να μας περάσει γνήσιο πάθος για τα προϊόντα τους, χρησιμοποιώντας χαρακτηριστικές εκφράσεις οπως το “that’s it!” με το οποίο ήθελα να μας δείξει την απλότητα της νέας πλατφόρμας ApplePay και το γνωστό “one more thing!” για την εισαγωγή του AppleWatch.

Κανένα απο τα δυο δεν μπορει να θεωρηθεί καινοτομία της Apple σαν ιδέα, όμως κατάφερε, πιστεύω, να τα κάνει πλέον απλα, κατανοητά και αποδεκτά απο τον κόσμο.

Ας μην γελιόμαστε, πέρα απο τους προσκαιρους ενθουσιασμός και υστεριες, και τα δυο θα αποτελέσουν ενα σημαντικό κομμάτι της ζωής εκατομμυρίων ανθρώπων παγκοσμίως. Και μια μεγάλη πηγή εσόδων για την ίδια την Apple και όσους αποφασίσουν να συνεργαστούν (συμβιβαστούν;) με τις ιδέες και τα επιχειρηματικά αυτα μοντέλα.

Την ερχόμενη εβδομάδα στις 15/9/14 ακολουθεί η αντίστοιχη ανακοίνωση της Google για τις δικες της καινοτομίες και νέα προϊόντα. Σίγουρα θα υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον στο τι θα εχει να πει και να προσφέρει. Και θα την παρακολουθήσουμε με προσοχή.

Και η αλήθεια ειναι οτι λύσεις για NFC-based mobile payments & Smartwatches βασισμένα στην τεχνολογία Android της Google υπάρχουν ήδη. Εδω και 2-3 χρονια. Όμως ποιος τις γνωρίζει; Ποιος τις εχει αξιοποιήσει εώς τωρα.

Η επεποιθηση μου ειναι οτι σε 1-2 χρονια απο τωρα, οταν θα μιλάμε για mobile payments θα τις λέμε “ApplePay” και οταν θα ψωνίσουμε για smartwatch θα εννοούμε “AppleWatch”.

Οπως είπε και ο Αινσταιν: “το να κατανοείς πολύπλοκα πραγματα ειναι εξυπνάδα. Το να τα απλουστευεις ετσι ώστε να γίνονται κατανοητά απο τους απλούς ανθρώπους ειναι ευφυία”.

Η Apple ειναι απλα ευφυής.

IMG_6708-0.JPG

Sharing is caring!

Related posts:

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *